Członkowie Bloga

środa, 19 września 2012

Puszyste ciasto ze śliwkami

Będąc dziś na targu i podziwiając prześlicznie i równiutko poukładane warzywa i owoce skusiłam się na zakup śliwek...Trochę zjadłam na drugi posiłek...resztę...no właśnie..co ja zrobię z resztą???-myślałam.-Przydałoby się dodać je do jakiegoś placka...ale jakiego??Po powrocie do domu rzuciłam hasło "placek ze śliwkami" w Google i pierwsze co przykuło mój wzrok to ciasto wg Aleex...Urzekło mnie swoim wyglądem..i tym że się je bardzo łatwo i szybko robi..zajęło mi to dosłownie kilka minut (nie licząc chłodzenia masy). Ciasto wyszło przepięknie...wilgotne..puszyste..a przede wszystkim bardzo smaczne...Będę je robiła częściej zarówno z innymi owocami jak i bez owocowej wkładki..też (podejrzewam), że będzie wyśmienite.
Aleex robiła z jednej porcji..ja oczywiście podwoiłam od razu miary bo mała keksówka poszłaby przy pierwszym podejściu:P. Polecam ten placek bo jest warty grzechu :)

SKŁADNIKI na keksówkę o wymiarach 35x11x7,5cm

  • 1 margaryna
  • 1,5 szklanki cukru
  • 6 łyżek mleka skondensowanego niesłodzonego (ja dałam normalne 3,2%)
  • 6 jaj
  • 2 i 2/3 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • kilka sztuk przepołowionych i wypestkowanych śliwek
  • tłuszcz i bułka tarta do formy
 Margarynę z cukrem i mlekiem zagotować w rondlu.Ostudzić i przelać do większego naczynia. Do chłodnej masy dodać żółtka i porządnie wymieszać.
 Do masy dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i połączyć ze sobą aby nie było grudek. 
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli...wyłożyć na masę i delikatnie ze sobą połączyć. 
 Keksówkę wysmarować tłuszczem i wysypać mąką lub bułką tartą.

Przelać do niej ciasto..delikatnie wyrównać powierzchnię i układać na niej połówki śliwek.
Ja dodatkowo starłam niewielka ilość zamrożonej wcześniej kruszonki.
Piec w temperaturze 180'C przez 40-50 minut..do suchego patyczka.


 Ciasto ostudzić na kratce. Można obsypać je cukrem pudrem
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...