Członkowie Bloga

poniedziałek, 10 września 2012

Poduszeczki do chrupania-jako sposób na wykorzystanie czegoś co nie poszło :)

Jak byłam jeszcze dzieckiem zawsze liczyłam na to by zostało trochę "luźnego" ciasta z produkcji pierogów. Mama albo babcia gotowały mi takie krążki czy kwadraty z tego ciasta..Lubiłam je na świeżo..zaraz po ugotowaniu..ale myślę że najlepsze były wtedy jak się je odsmażało na patelni. Chyba każde dziecko przepada za tego typu przysmakiem. Mój Kacper tez jak zaczyna jeść pierogi to najpierw obgryza falbankę dookoła wyjada farsz i potem resztę podpieczonego ciasta.
Ostatnim razem zostało mi go dość sporo, więc nagotowałam tych placuszków, by potem synkowi zrobić taką przekąskę do chrupania. Od razu mówię że nie należy ona do najzdrowszych..bo moja wersja jest smażona w głębokim tłuszczy (frytkownicy) dzięki czemu jest MEGA CHRUPIĄCA, ale wydaje mi się że jeżeli zrobimy ją od czasu do czasu nikomu się nic nie stanie.

SKŁADNIKI

  • mąka
  • jajo
  • woda
  • sól....proporcji nie podaję bo chyba każdy wie jak zrobić ciasto na pierogi ..a jeżeli nie to przepis na nie jest TU tylko nie róbcie z całego kilograma..bo to będzie o dużo za dużo:P
Pozostałe ciasto rozwałkować dość cienko (im cieniej tym bardziej chrupiąca poducha)i wykrawać z niego kółka..albo żeby nie nadawać sobie dodatkowej roboty z ponownym zagniataniem resztek pokroić placek radełkiem w kwadraty /romby. Gotować w osolonej wodzie przez 3 minuty od momentu wypłynięcia na wierzch. Ugotowane wyjąć łyżką cedzakową na durszlak i przelać zimną wodą.Rozłożyć na płaskiej powierzchni, starając się by placki nie były pozawijane wpół ani nie poprzyklejały się do siebie. Poczekać aż nie będą wilgotne , po czym przełożyć je na druga stronę i odparować .
W wysokim naczyniu lub we frytkownicy rozgrzać olej, po czym wrzucać po kilka sztuk placków(nie wrzucać za dużo na raz bo będą się do siebie kleiły podczas smażenia).
 Smażyć do złoto-brązowego koloru z obu stron. Gotowe przekładać na ręcznik papierowy by odsączyć nadmiar tłuszczu.

 Posolić po wierzchu. Dodatkowo można doprawić je papryką ostrą albo innymi przyprawami.

4 komentarze:

  1. Fantastyczne! Częstuję się i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częstuj się dla "spokojności" zrób 200 brzuszków żeby kalorie w biodra nie poszły :)

      Usuń
  2. Taka chrupiąca przekąska..mniam..

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...