Członkowie Bloga

poniedziałek, 10 września 2012

Pierogi z ryżem i pieczarkami

Te pierożki pierwszy raz spróbowałam w domu rodzinnym.Po jesiennym grzybobraniu mieliśmy pełne kosze opieniek.Moje mama zazwyczaj zbierała je razem z łodyżkami chociaż większość zbiera same kapelusze. Z łebków ..wiadomo-robiło się sos..oraz marynaty na zimę..a nóżki mamcia obgotowywała i mroziła, aby potem wyjąć je kiedy potrzeba i zrobić z nich cudowne pierogi.Na serio polecam każdemu kto lubi pikantne pierożki. Pierwotna wersja jest z opieńkami ...ale nie każdy ma to szczęście aby samodzielnie takie opieńkowe nóżki sobie przygotować..a po za tym jeszcze nie jest na nie sezon, dlatego ja zrobiłam te pierożki z pieczarkami...są ogólnie dostępne i można je zrobić na świeżo o każdej porze roku.

SKŁADNIKI NA FARSZ

  • 200g ryżu
  • 300g pieczarek
  • 1 duża cebula
  • jajko
  • olej do smażenia
  • sól pieprz do smaku
Ryż ugotować wg przepisu..ja wykorzystałam ryż w woreczkach..Był on przeznaczony na obiad i ugotowałam go na sypko przez co farsz nie jest tak kleisty jak powinien..ale to tylko szczególik malusieńki. Ryż do farszu ma być delikatnie kleisty.
Międzyczasie przygotowujemy resztę. Na patelni rozgrzewamy olej...ale równie dobrze może to być smalec lub masło. Pieczarki i cebulę kroimy w talarki czy ćwiartki to nie ma znaczenia i dusimy na wolnym ogniu pod przykryciem.Możemy dodać soli.wtedy cały proces się skróci. Jak składniki puszczą już sok..odkrywamy pokrywkę i odparowujemy nadmiar płynów..staramy się aby było ich jak najmniej.
Odstawiamy do ostygnięcia, po czym wszystko mielimy w maszynce do mięsa z siatką o średnich okach. Zmieloną masę pieczarkowo-cebulową łączymy z ryżem, dodajemy jajko, doprawiamy solą i sporą ilością pieprzu. Wyrabiamy aż wszystkie składniki połącza się ze sobą.Farsz możemy wstawić do lodówki na kilka godzin aby zrobił się bardziej zwarty..ułatwi to klejenie pierogów.
Robimy pierogi tak jak każde inne..i w ten sam sposób je gotujemy. Cały proces opisany jest na ostatnim moim wpisie dotyczącym pierogów z soczewicą 
Pierożki podajemy ze stopionymi skwarkami ze słoniny lub boczku. Pyszne też są odgrzewane  na patelni lub smażone kilka minut we frytkownicy..Robią się wtedy cudownie chrupkie 

1 komentarz:

  1. Wyglądają obłędnie! Jestem wielką fanką pieczarek i pierogów, ale nigdy nie jadłam pierogów z takim nadzieniem. Muszę nadrobić! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...