Członkowie Bloga

piątek, 28 września 2012

Babeczki z jabłkiem pod czekoladową pianką

Kolejne moje wariacje z Jabłkiem w tle..pisze kolejne bo od jakiegoś czasu jak robię ciasto to nie mogę się opanować aby nie dodać do niego jabłka. Po trosze jest to przymus bo dostałam dwie duże siaty jabłek i muszę z nich coś tworzyć ponieważ muszki "kwasówki" aby czyhają na to by się do nich dobrać przede mną. Zrobiłam z nich już kompocik z dodatkiem mięty...puszystą babkę z jabłuszkiem ..a teraz coś w rodzaju MINI szarlotki..Zrobiłam też wersję XXL :)..bo powiem szczerze ,że wersja mini jest o wiele bardziej pracochłonna, a moja najmłodsza słodycz obudziła się deczko wcześniej i musiałam zagęścić ruchy dlatego część ciasta przeznaczoną na 6 babeczek rozwałkowałam do dużej tortownicy i zrobiłam jako jedną dużą babę:)
Planowo pianka do babeczek miała być waniliowa albo śmietankowa, ale jak się okazało tuż przed dodaniem budyniu, że w zapasach pozostał mi tylko o smaku czekoladowym..więc dodałam taki jaki miałam.
Mimo szczerych chęci i serca jakie włożyłam w wykonanie wersji MINI..nie wyszło tak jak powinno..pianka opadła i nie było takiego efektu jaki chciałam uzyskać..za to w wersji XXL pianka zachowała się jak należy..piękna i puszysta. Chyba wiem w czym tkwił problem..do dużej porcji do jabłek prócz cukru i cynamonu dodałam dodatkowo troszkę bułki tartej z obawy że sok z jabłek przemoczy mi cienką warstewkę kruchego ciasta..Okazało się, że bułka nie dość że ocaliła kruchy spód to jeszcze pozwoliła by pianka zachowała swój kształt.

SKŁADNIKI na 12 dużych babeczek

Ciasto:

  • 3 szklanki mąki
  • 3żółtka
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 250g margaryny

Nadzienie:

  • 3 duże jabłka
  • pół szklanki cukru
  • 1 czubata łyżeczka cynamonu
  • ok 3 łyżek bułki tartej

Pianka:

  • budyń o dowolnym smaku..u mnie z wiadomych przyczyn czekoladowy
  • duży jogurt naturalny...np Danone Natura 370g
  • 3 łyżki cukru 
  • 3 białka 
  • szczypta soli
Mąkę przesiać z proszkiem  i cukrem pudrem. Dodać margarynę i posiekać ją w sypkich składnikach. Na koniec dodać żółtka z jajek (białka odłożyć do pianki) i zarobić gładkie elastyczne ciasto. Odciąć 1/4 całości ..utoczyć wałeczek i zamrozić.Resztę włożyć do lodówki na ok. 30 minut.
Przez ten czas jabłka obrać ze skórki , podzielić na ćwiartki i wyciąć gniazda nasienne. W miseczce wymieszać cukier , cynamon i bułkę tartą ( o której ja oczywiście zapomniałam -przez co jabłko, a raczej jego sok- zepsuło piankę).
Ciasto wyjąć z lodówki i podzielić na 12 części i wylepić nimi dołki w formie. Na dnie każdej układać po ćwiartce jabłka dokładnie obtoczonej w cukrowo-cynamonowej posypce.
W dużym naczyniu wymieszać jogurt naturalny z cukrem i budyniem. 
W drugim naczyniu ubić na sztywno białka z dodatkiem soli, po czym przełożyć je do jogurtowej masy i delikatnie wymieszać. 
Tak powstała piankę wykładać porcjami na jabłka. Na wierzch pianki zetrzeć na tarce o dużych okach pozostałą część zamrożonego ciasta. Babeczki piec w temp. 180'C przez 25-30 min.

 Po upieczeniu studzić na kratce. Przed podaniem posypać cukrem pudrem .
A tak wyglądało wykonanie wersji XXL :)
Dół i brzegi tortownicy wylepiłam kruchym ciastem

Jabłka pokroiłam w ósemki i obtoczyłam w cukrowo-cynamonowej posypce z dodatkiem bułki tartej

Jabłka wyłożyłam na ciasto aby było jak najmniej wolnych przestrzeni..pozostałą posypkę żeby się nie zmarnowała wysypałam na wierzch. Na to wyłożyłam pozostałą czekoladowa piankę i starłam resztę  mrożonego ciasta.



Piekło sie ok 50 min...Pierwsza ćwiartka poszła w 5 minut:P..bez dekorowania cukrem pudrem
 a tu już kawał przygotowany do prezentacji
Osobiście lubię jak w cieście pojawiają się duże kawałki owoców..dlatego też w szarlotce staram się aby cząstki jabłek były dość duże..ich wielkość jest uzależniona od słodkości owocu..im słodsze jabłko tym większa jest jego cząsteczka :)
 Słodkie jabłuszka

2 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...