Członkowie Bloga

wtorek, 18 września 2012

Gulasz z kiełbasy :)..jako wspomnienie smaków z dzieciństwa

Siedząc wczoraj przed komputerem i oglądając fantastyczne przepisy innych co jakiś czas przeplatało się w nich sformułowanie "SMAK DZIECIŃSTWA". Tak się rozmarzyłam i zaczęłam się zastanawiać jakie ja potrawy jadłam będąc dzieckiem ..a teraz jako dorosła nie miałam okazji...(biorąc pod uwagę czas przed dietą) i okazało się, że jedną z nich był GULASZ Z KIEŁBASY z ziemniaczkami i zasmażanymi buraczkami...Pamiętam jak pachniało jak mama to robiła.Nie wiem jak mogło mi to umknąć, że nie przyrządzałam go swoim bliskim. Dziś nadrabiam zaległości i gotuję jedno z ulubionych dań z dzieciństwa. Nie wiem czy mama robiła go w taki sam sposób ale smak udało mi się odtworzyć - jest identyczny.

SKŁADNIKI

  • 4 kawałki kiełbasy Rzeszowskiej (ok 400g)..może być inna byle nie drobno mielona
  • mała cebulka
  • 2 kostki warzywne
  • kawałek pora
  • natka pietruszki
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • tłuszcz do smażenia (ja użyłam smalcu domowej roboty)
  • tłuszcz i mąka do zasmażki
  • sól pieprz do smaku
Kiełbasę pokroić w kostkę i usmażyć na patelni z niewielką ilością tłuszczu na brązowo.
 Pod koniec smażenia dodać drobno posiekaną cebulkę i smażyć aż do jej zeszklenia. 
W garnku przyrządzić wywar warzywny lub zrobić to na szybko z wody i 2 kostek warzywnych. Do wywaru dodać liść laurowy i ziele angielskie. Następnie przełożyć do niego usmażona kiełbaskę wraz z zeszkloną cebulką. Najlepiej jest wlać trochę wywaru do jeszcze smażącej się na patelni kiełbaski ..wtedy cały smak kiełbasy przejdzie do wywaru, a przy okazji na patelni nie będzie śladu po smażeniu :)..ja tak nie zrobiłam ponieważ przesadziłam z tłuszczem do smażenia.
Kiełbasę gotujemy w wywarze jeszcze jakiś czas, dodajemy posiekanego pora i natkę pietruszki.
Na patelni robimy ciemna zasmażkę ..czekamy aż ostygnie po czym zagęszczamy nią sos...Doprawiamy solą i pieprzem..chociaż w moim wypadku sól nie była potrzebna.
Gulasz nadaje się zarówno do ziemniaków jak i do klusek lub kasz.
Ja zaserwowałam go domownikom w moim ulubionym połączeniu..czyli z ziemniakami i zasmażanymi buraczkami ćwikłowymi.

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...