Członkowie Bloga

poniedziałek, 10 września 2012

Ciasto Bananowo- Czekoladowe

Ostatnio będąc na zakupach przechodziłam przez alejkę z wszelkimi dodatkami do ciast...i na półce Dr.Oetkera  natknęłam się na smakowe budynie...szczerze mówiąc dawno nie widziałam takowych w sklepie dlatego od razu zakupiłam  bananowe..malinowe i na dokładkę dołożyłam czekoladowe. Miałam nadzieję że zrobię je dzieciom na szybki deser..jednak budynie nie doczekały się pierwotnego przeznaczenia. W sobotę dopadło mnie przeogromne pragnienie zrobienia czegoś nowego..dodatkowo była okazja upiec coś z czym mogłabym pojechać w odwiedziny do mamy..Otwierając szafkę z moimi skarbami pierwsze w oczy rzuciły mi się właśnie te budynie ..Decyzja była szybka...wykonałam tylko telefon do męża aby w drodze powrotnej z pracy zakupił mi kilka bananów i tak oto powstało ciasto bananowo-czekoladowe. jest to ciasto kruche w połączeniu z owocami (w tym przypadku Bananami),budyniem i pianka z białek...którą w tym przypadku schrzaniłam...bo zamiast sypkie delikatnie wmieszać w pianę...ja z rozpędu wrzuciłam je do miksera przez co piana deko opadła i prawie nie wyrosła.Może kakao w białku go za bardzo obciąża ..no nie wiem..tak czy inaczej jeżeli ktoś chce, pianę z białek może zrobić bez kakao..przynajmniej ładniej wyrośnie..jedynie co na tym nieznacznie ucierpi to efekt wizualny :P

CIASTO KRUCHE

  • 3 szklanki mąki
  • 4 żółtka
  • 1i1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 margaryna
Mąkę z proszkiem przesiać, wymieszać z cukrem pudrem.W tej mieszaninie posiekać margarynę. Pod koniec dodać żółtka i zagnieść plastyczne ciasto.Podzielić go na dwie części. Pierwszą (3/5 całości) rozwałkować i wyłożyć dno blaszki oraz boki.Resztę cista zamrozić.

MASA CZEKOLADOWA

  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 budyń czekoladowy
  • czubata łyżka kakao
  • 25g margaryny
  • 3 banany
Szklankę mleka zagotować z cukrem. W pozostałym mleku rozrobić budyń z kakao.Wlać na gotujące się mleko i ugotować budyń. Zdjąć z ognia dodać margarynę.Energicznie mieszać aż do połączenia się składników.Całość wylać na kruche ciasto.Banany obrać i pokroić na połowy tak aby powstały z jednego banana 4 półwalce , po czym ułożyć je po 3 sztuki w 4 rzędach w czekoladowym budyniu.

BUDYŃ BANANOWY

  • 2 budynie bananowe
  • 3 szklanki mleka
  • 50g margaryny
Gotujemy budyń  w ten sam sposób co czekoladowy..po czym wylewamy go na banany,rozprowadzając go po całości ciasta.

PIANA KAKAOWA

  • 4 białka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1czubata łyżka kakao
  • szczypta soli
Białka z dodatkiem soli ubić na sztywno, po czym dodać cukier i nadal ubijać aż do jego rozpuszczenia.Pod koniec do białek przesiać mąkę z kakao..delikatnie wymieszać.Wyłożyć na budyń bananowy.
 Na wierzch zetrzeć resztę zamrożone wcześniej ciasto.Piec ok 45 minut w temp 180'C, po tym czasie zmniejszyć temperaturę do 140'C i piec jeszcze 15 minut.

 Gotowy placek posypać cukrem pudrem.

Po degustacji moja Mama stwierdziła że dobre..tyle że nie da się go zjeść zbyt dużo bo jest bardzo słodki..następnym razem dodam o połowę mniej cukru do budyniu..przynajmniej tego bananowego :P

3 komentarze:

  1. oj to musi być pyszne - zapisuję do ulubionych i na pewno wypróbuję - a z cukrem to faktycznie sporo go bo przecież banany są też bardzo słodkie
    bardzo oryginalny przepis

    pozdrawiam Jagienka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoja propozycja jest bardzo apetyczna, z pewnością wypróbuję! Bardzo lubię czekoladowe wypieki, a moje ulubione to klasyczne brownie. Długo trwało, zanim udało mi się upiec brownie idealne. Cenne wskazówki znalazłam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ Warto skorzystać, szczególnie gdy nie ma się za bardzo doświadczenia w kuchni, tak jak ja. Serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...