Członkowie Bloga

czwartek, 24 stycznia 2013

Potrawka z kurczaka

Potrawka z kurczaka to świetny pomysł na wykorzystanie mięsa z rosołu, u mnie to były udka , ale może być to dowolna część kury. Jest świetnym rozwiązaniem na stworzenie szybkiego obiadu. Wyśmienita jako dodatek do ziemniaków, ryżu czy kaszy. U mnie była podana z kaszą pęczak w towarzystwie buraczków w zalewie octowej.

SKŁADNIKI:

  • 2 ugotowane udka (np z rosołu)
  • 1 duża marchew (może być ugotowana z rosołu)
  • 3 kostki warzywne lub
  • 1/2 pora
  • 4 łyżki śmietany 18%
  • 3 łyżki mąki
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • koperek świeży lub suszony
  • sól, pieprz do smaku
  • łyżka oleju
  • natka pietruszki ..ja nie dodałam (niestety skończyły mi się zapasy)
  1. W garnku zagotować rosół lub sporządzić go z kostek warzywnych. Dodać ziele angielskie, liść laurowy i koperek
  2. Mięso z udek obrać  i dodać do wywaru.
  3. Marchewkę obrać, zetrzeć na tarce o grubych okach podsmażyć na łyżce oleju i dodać do wywaru..jeżeli została nam z rosołu to kroimy ją w kosteczkę i dodajemy do reszty.
  4. Pora dobrze opłukać i drobno posiekać
  5. Całość chwilkę podgotować.
  6. W osobnym naczyniu rozrobić mąkę ze śmietaną zaparzaną niewielką ilością wywaru..nie może być grudek..zaprawić i zagęścić tym wywar..
  7. Zagotować całość.Wsypać drobno posiekaną natkę pietruszki ..zamieszać
  8. Podawać do ziemniaków, ryżu lub wszelkiego rodzaju kasz.



wersja dla MŁODEGO..mniej mięsa..więcej sosu..żadnych dodatków :)


5 komentarzy:

  1. bardzo lubię:) ja robię z różnymi warzywkami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już wieki takiej potrawki nie zajadałam...

    OdpowiedzUsuń
  3. potrawka z buraczkami to moje ulubione połączenie tylko ja wolę z ziemniakami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. What's up mates, how is all, and what you desire to say about this paragraph, in my view its in fact amazing in favor of me.

    My web-site: healthy diet plans for women

    OdpowiedzUsuń
  5. nareszcie jakas potrawka przypominajaca mi smak z dziecinstwa... wiekszosc przepisow co przegladalam byly nijakie, albo oszukane...

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...