Członkowie Bloga

środa, 16 stycznia 2013

Muffiny Pinacolada

Muffiny Pinacolada
I znów mnie wzięło na pieczenie muffinek..to jest takie rozkoszne..jak już zaczniesz je robić to końca nie widać..jedna partia..druga partia ..a każda taka dobrutka i z zupełnie innym składem ...
W wir ich pieczenia wpadłam w niedzielę..miałam mieć gości i trochę łyso by mój stół wyglądał gdybym położyła tylko  po kawałku Trójkolorowego Deseru Twarożkowego który mi jeszcze został..trzeba było zorganizować coś na szybko więc w ruch poszły foremki do muffin i dwa przepisy na Muffiny Gruszkowe tyle że zamiast gruszek dodałam jabłka..oraz moje ulubione Muffiny serowe z rodzynkami te też deczko zmieniłam dodając resztę suszonej żurawiny.
Niedzielne muffiny z jabłkiem

Także robione na niedziele muffiny z rodzynkami i żurawiną..deczko mi wykipiały ponieważ chciałam je upchnąć w pozostałe foremki, których było przynajmniej o 3 za mało

Babeczki rozeszły się jak ciepłe bułeczki..część mąż na nocna zmianę do kawki zabrał a resztą najmniejszy z rodziny się zajął..co prawda ostatnią to już bardziej wcierał w dywan niż jadł..ale i tak jak na niego zjadł ich dużo bo aż 4.
W Poniedziałek już mnie nosiło żeby znów napiec tych malutkich słodkości..tym razem chciałam spróbować innego przepisu zaczerpniętego od MIRABELKI, którego do tej pory nie miałam okazji wykorzystać.Zmieniłam jedynie sposób wykonania i oczywiście ilość wsadu owocowego...dałam więcej..Jedyna tylko rzecz mnie zastanawia..po co rum do środka???...skoro i tak go nie czuć?..następnym razem po prostu wypiję tą dawkę :D

SKŁADNIKI:

  • 275g mąki
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • 5 łyżek cukru
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych (Mirabelka dodaje jeszcze 2łyżki do posypania muffinek po wierzchu..ja sobie darowałam)
  • 2 jaja
  • 5 łyżek oleju
  • 200g jogurtu naturalnego
  • 5 plastrów ananasa..ja dodałam chyba 8..dokładnie nie wiem ..liczę że 10szt. było w puszcze a że zostało mi tylko 2 stąd moja dedukcja :)
  • 2 łyżki syropu z ananasa (z puszki)
  • 2 łyżki rumu..dodałam ale do dzisiaj żałuje ..trzeba było go wypić ..hehe
  1. W jednej misce wymieszać składniki mokre:jaja, olej, jogurt,sok i rum.
  2. W drugiej wymieszać składniki suche: mąkę , cukier , proszek, sodę, wiórki i ja dodałam od razu pokrojonego w kostkę ananasa, by obtoczył się w mące..dokładnie wszystko wymieszać 
  3. Składniki suche wsypać do mokrych i połączyć je ze sobą przy użyciu łyżki.
  4. Powstałe ciasto przekładać do sylikonowych foremek na muffiny lub do włożonych do formy papilotek do 3/4 ich wysokości
  5. Na wierzchu można posypać wiórkami i położyć po kawałeczku ananasa..ja tego sobie oszczędziłam .
  6. Piec w temperaturze 180'C przez 20 minut.

tyle babeczek wyszło mi z jednej porcji


A tak wyglądają w środku..wilgotne i nafaszerowane kawałkami ananasa
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...