Członkowie Bloga

niedziela, 28 października 2012

Racuchy z jabłkami ..całkiem jak PANCAKES

Ostatnio próbowałam zrobić jakąś taka mieszankę ,która tworzyłaby pyszne racuchy z jabłkami ..I tak:..jedna za bardzo chłonęła tłuszcz..druga już nie była tłusta za to jabłka nie potrzebnie starłam na tarce, przez co nie było ich wyraźnego smaku..Trzecia - ostatnia była strzałem w dziesiątkę. Nie dość, że smaży się ją na dosłownie delikatnie posmarowanej tłuszczem patelni to jeszcze czuć ,że ma w sobie jabłka...Dla spotęgowania doznań smakowych dodałam cynamonu..który jakże cudownie pasuje do jabłuszek.

SKŁADNIKI

  • 1 duży jogurt naturalny (375g)
  • 1 jajo
  • 200g mąki
  • 1/3 szklanki cukru
  • cukier waniliowy
  • 1 łyżeczka sody oczyszczanej
  • szczypta soli
  • 2 duże jabłka
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • olej do smarowania patelni
Jajko, jogurt, sól i cukry zmiksować ze sobą. Dodać przesianą z sodą mąkę i cynamon ,wszystko ze sobą wymieszać.Na koniec dodać pokrojone w kostkę jabłka. Na teflonowej lub ceramicznej patelni wysmarowanej tłuszczem nakładać łyżka porcję ciasta i smażyć na dość wolnym ogniu.
 Przewrócić  na drugą stronę w momencie gdy na wierzchu pojawią się dziurki po pęcherzykach powietrza. Racuchy powinny mieć złotobrązowy kolor.
Gotowe posypać cukrem pudrem lub polać syropem klonowym tudzież polewą o ulubionym smaku. Moje chłopaki jedli je zarówno same (bez dodatków) jak i z konfiturą
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...