Członkowie Bloga

niedziela, 28 października 2012

Pizza z salami, pieczarkami i papryką

Piątek ...i znowu pizza..Ale tak to już jest ..jak nie wiadomo co zrobić do jedzenia, a podpowiedzi znikąd nie ma..albo moje propozycje nie wzbudzają entuzjazmu..wtedy robię pizzę i wiem,że będzie zjedzona ze smakiem i każdy będzie uszczęśliwiony...No oczywiście każdy oprócz mnie :/ , bo to kolejna pokusa dla moich nozdrzy..a poza tym nic tak nie uwielbiam w pizzy jak przypieczony brzeg...mniam!
Dziś wersja pokręcona..ponieważ posiłkowałam się tym co miałam pod ręką..a miałam salami, pieczarki i jedną czerwoną paprykę...brakowało mi za to przecieru pomidorowego z którego zrobiłabym sos, więc jako bazę do pizzy użyłam Ketchupu Czosnkowego z Pudliszek i też było ok.
Z kilograma mąki wyszło mi 3 duże pizze, którymi nakarmiłam swoich chłopaków, poczęstowałam sąsiadkę  i jeszcze zostało półtora krążka..Całe szczęście, że pizza jest dobra w wersji odgrzewanej..więc pójdzie na śniadanie czy kolacje innego dnia, w przeciwnym razie musiałabym przebiec się po rynku aby rozdać to co mi zostało:P

SKŁADNIKI

Ciasto:

  • 1kg mąki
  • 50g drożdży (świeżych)
  • 500ml ciepłej wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka cukru
  • 1/3 szklanki oleju
  • dodatkowo olej do smarowania formy

Farsz:

  • 300g pieczarek
  • 1 czerwona papryka
  • 1 duża cebula
  • 250g samami
  • 1/2 puszki kukurydzy
  • oregano
  • bazylia
  • sól , pieprz
  • olej do smażenia
  • ok 300g żółtego sera 
  • jako sos pod farsz ketchup czosnkowy Pudliszki
Do miski wsypać mąkę , dodać cukier i sól. W ciepłej wodzie rozpuścić drożdże i dodać do mąki. Całość dokładnie wyrabiać (ciasto ma być dość luźne). Pod koniec wyrabiania dodać olej . Na wysypaną mąką stolnice wyłożyć ciasto i podzielić go na 3 równe porcje, po czym każdą zagnieść w kulkę. odstawić do delikatnego wyrośnięcia. Na wysmarowana olejem dużą blachę (40x40cm) lub formę do pizzy wyłożyć kulkę ciasta i rękami lub przy pomocy wałka rozciągnąć ją w okrągły placek i odstawić do wyrośnięcia. W międzyczasie  przygotować farsz.
Na odrobinie oleju udusić do miękkości pokrojoną w kosteczkę paprykę i cebulkę oraz pieczarki pokrojone w plasterki. Doprawić je pieprzem i solą oraz ziołami. Ostudzić, a następnie podzielić na 3 części. Wyrośnięty placek posmarować ketchupem czosnkowym..położyć plasterki salami i wyłożyć część farszu, posypać kukurydzą i tartym żółtym serem.Piec w piekarniku nagrzanym do 220'C przez 10-15 min z włączona funkcją termoobiegu.
Przed podaniem poczekać chwilkę aby pizza odparowała..nie będzie wtedy taka gliniasta tylko sprężysta i puszysta.

1 komentarz:

  1. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..........

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...