Członkowie Bloga

niedziela, 21 października 2012

Muffiny z gruszką i czekoladą


Mimo że gruszka była dość dojrzała jej kawałki ni rozpadły się w pieczeniu.
Te muffiny wyszły całkiem przypadkiem , ponieważ ostatnio robiłam Muffiny Gruszkowe i wszystkim smakowały zrobiłam je ponownie ..tyle że przypadkowo zrobiłam podwójną porcję...Nie wiem czemu wlałam 2 razy więcej mleka do jajek..a jak już poszło to musiałam pozwiększać resztę składników..najgorsze, że gruszek było tylko dwie. Ale i z tą sytuacją sobie poradziłam. Żeby "zagęścić" ciasto składnikami dodałam trochę gorzkiej czekolady.Tym razem sama baza na muffiny wyszła gęstsza niż ostatnio..ale czemu..nie wiem..być może ostatnio przedobrzyłam z olejem i stąd to lejące ciasto..teraz wyszło idealne... Dzieciakom smakowało. Ja z racji "WIELKIEGO POSTANOWIENIA DIETOWEJ POPRAWY" nie spróbowałam ani kęsa...a co?? Taka silna jestem :)

SKŁADNIKI

  • 3/4 szklanki mleka
  • 2 jaja
  • 1/3 szklanki oleju
  • 3/4 szklanki cukry
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • cukier waniliowy
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • gruszka
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
W jednej misce wymieszać mleko, jaja i olej, w drugiej zaś zmieszać ze sobą wszystkie sypkie składniki czyli mąkę , proszek , cukry i pokrojona w kostkę czekoladę. Składniki mokre połączyć ze składnikami suchymi , na koniec dodając pokrojoną w kostkę gruszkę. Delikatnie wymieszać i przekładać porcjami do 3/3 wysokości foremek na muffiny wyłożonych papilotkami.
Piec w temperaturze 200'C przez 25-30 minut. Upieczone studzić na kratce.

 

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...