Członkowie Bloga

czwartek, 9 sierpnia 2012

Ryż z warzywami

Do dzisiejszego dania z Żeberek postanowiłam zrobić ryż..ale dla odmiany z warzywami..Wyszedł na prawdę pyszny choć do końca nie wiem czy juniorowi przypadnie do gustu. On jest smakoszem ryżu i mógłby go jeść nawet bez dodatków..ale czy tknie z takim "udziwnieniem"?...zobaczymy.
Doprawiając dziś ten ryż wpadłam na pomysł że można wykorzystać go jako farsz do pierogów..i może kiedyś wcielę to w życie :)..tym czasem użyję jako dodatek do dania mięsnego.

SKŁADNIKI (na 2-3 osoby)

  • 2 torebki ryżu
  • pól papryki czerwonej
  • pół papryki żółtej
  • średnia cebula
  • sól pieprz do smaku
  • olej do smażenia
Ryż wrzucić na wrzątek i ugotować bez soli wg przepisu (tak by był sypki).
Na patelni rozgrzać olej i wrzucać kolejno posiekaną w drobną kostkę cebulę..
paprykę czerwoną i żółtą..
Solimy delikatnie aby szybciej zmiękło.
Kiedy wszystko będzie już mięciutkie dodajemy ugotowany ryż i doprawiamy solą i pieprzem..w razie potrzeby podlewamy wodą..gdyby ryż był deczko twardy..Całość jeszcze chwilkę podduszamy na ogniu.. ale nie za długo żeby nie powstała papka (ryż nie może się też sypać..bo wtedy o wiele trudniej jest go jeść)

Ryż można traktować jako dodatek do dań mięsnych jak i zajadać jako samodzielne danie. Pyszny jest na ostro..z dużym dodatkiem pieprzu.

Tak jak myślałam ..Kacper na początku kręcił nosem..ale i tak zjadł..stwierdził że jak sobie dosolił to mu smakowało bardziej...:)...No może ja z tą sola tez za bardzo nie zaszalałam..w końcu moja dieta jest bezsolna :P i nie mam wyczucia w tej kwestii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...