Członkowie Bloga

piątek, 17 sierpnia 2012

Kremowa zupa warzywna a'la krupnik

Zastanawiałam się dziś nad  zupką dla mojego najmłodszego mężczyzny...ostatni słoiczek poszedł wczoraj więc trzeba by coś nowego zawekować :). Robię zupkę i gorącą przelewam do małych słoiczków przez co same się zasysają i potrafią przez kilka dni być dobre do spożycia. Ostatnio był rosołek z dużą ilością marchewki z lanymi kluskami..ale zauważyłam że Szymek coś zaczął alergicznie reagować na jajo zawarte w kluskach..więc mimo że je bardzo lubi to muszę na razie z nich zrezygnować. W planach miałam zrobić zupkę wielowarzywną z kluseczkami typu ryżyk..ale niestety tego makaronu niewiele zostało ..o wiele za mało żeby starczyło na taką ilość zupy. Poszperałam w szafce i znalazłam kasze jęczmienna...Myślę sobie..no spróbujemy zrobić z kaszą...I wiecie co? Miało być dla malucha ..a starszy się rozsmakował tak że nie wiem czy to nie będzie jego ulubiona zupa. Kacper ogólnie nie przepada za warzywami w zupie ..wybiera tylko ziemniaki i wypija rzadkie..a cała reszta zostaje na talerzu. Szczerze powiem że mnie takie cedzenie łowienie i dłubanie w talerzu wyprowadza z równowagi..bo to nie jest kwestia tego że on nie lubi fasolki, brokuła czy kalafiora..on po prostu jak ma naloty to zje do czysta..ale zdarza się to raczej rzadko..częściej jest tak że słyszę "nie lubię" .."bleee" i takie tam..Lubi się pieścić przy jedzeniu..i nie wiem jak temu zaradzić
Tym razem ugotowałam zupę ..zblenderowałam ją a potem na tym musie ugotowałam kasze..nawet nie wiedział jakie warzywa były w środku..dlatego jadł i nie było problemu.

SKŁADNIKI

  • część kurczaka na wywar..ja użyłam korpus ze skrzydłami, ale może być udko , skrzydełka
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • korzeń pietruszki
  • ziele angielskie
  • koperek
  • liść laurowy
  • mieszanka warzyw ( ja dodałam mrożoną mieszankę wiosenną z Biedronki)
  • 1/2 szklanki kaszy jęczmiennej typu średniego
  • sól..ewentualnie pieprz do smaku 
Z kurczaka ,selera, pora, pietruszki ..ziela angielskiego i liścia laurowego ugotować wywar.Kiedy będzie już gotowy ..całość odcedzić.Do czystego wywaru dodać mieszankę warzywną (u mnie to mieszanka marchwi, szczypiorku, kalafiora, fasolki szparagowej, brukselki i pora..dodatkowo dodałam natkę koperku). Wszystko dalej gotować kilka minut. Kiedy warzywa będą już miękkie zdejmujemy je z ognia i wszystko dokładnie blenderujemy aż powstanie kremowa zupka.Można też dodać mięso z wywaru( zupka wtedy jest bardziej pożywna-jeżeli ktoś ją ma zamiar tak jak ja dawać rocznemu malcowi) Dla pewności że w zupie nie ma grudek można ja przelać przez sito..ale ja tego nie robiłam bo mi nie chodziło o aksamitną gładkość zupy tylko o to żeby rozdrobnić warzywa tak żeby nie było wiadomo z czego powstała :P
 Wszystko ponownie doprowadzamy do wrzenia..a następnie wsypujemy kaszę. Gotujemy ją na wolnym ogniu jeszcze przez jakieś 5-10 minut..co jakiś czas mieszając aby nie przywarła nam do dna :P
Zupa może nie powala wyglądem ale jest bardzo smaczna..można podawać ją samą lub z kleksem śmietanki albo z grzankami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...