Członkowie Bloga

piątek, 24 sierpnia 2012

Gniazdka, czyli pączki hiszpańskie

Słodkości na dziś jakie przygotowałam to moje ulubione gniazdka z ciasta zaparzanego..szerzej znane jako Pączki Hiszpańskie. Nosiłam się ze zrobieniem ich już jakiś czas ale zawsze odkładałam to na później..dziś wybiła godzina zero ..więc resztkami sił po męczącym dniu  zrobiłam je "dosładzając"je na dwa sposoby: lukrem i cukrem pudrem z cynamonem.Nie próbowałam ich ale wyglądają smakowicie..och gdyby nie ta dieta, to....:)

SKŁADNIKI

  • 1/2 kostki margaryny
  • 1/2 szklanki wody
  • szczypta soli
  • 220g mąki
  • 4 jaja
  • tłuszcz do smażenia
  • cukier puder do posypania lub zrobienia lukru
Do garnka wlać wodę, dodać margarynę i sól..doprowadzić do wrzenia..
Do gotującej mieszaniny wsypać całość mąki..zmniejszyć ogień i energicznie wymieszać aż cisto będzie gładkie , szkliste i łatwo będzie odklejać się od dna garnka.
Masę przełożyć do miski i wystudzić. 
Ostudzona masę ucierać dodając po jednym jajku. 
Jak dodamy już wszystkie jaja, a ciasto będzie już gładkie, przekładamy go do szprycy i wyciskamy kółka na kawałku papieru pergaminowego o wymiarach ok 10x10cm. 
Aby wszystkie gniazdka były mniej więcej tej samej wielkości można pomóc sobie rysując na kartce ciemnym mazakiem kształt koła o śerdnicy około 6cm, 
a potem kłaść na nim kawałki pergaminu  przez który wzór będzie przebijał 
i wyciskać ciasto posługując się właśnie takim szablonem.
Na rozgrzany tłuszcz wrzucać gniazdka papierem do góry..po kilku sekundach papier sam odejdzie i można go ponownie wykorzystać. 
Smażymy z obydwóch stron po kilka minut do złotego koloru.
Usmażone osączamy na ręczniku papierowym..po czym dekorujemy lukrem lub cukrem pudrem.

5 komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...