Członkowie Bloga

wtorek, 25 grudnia 2012

Serowe rurki z malinowym kremem

Rurki z serowego ciasta...ten pomysł od dawna błąkał mi się po głowie...brakowało mi tylko sprzętu (metalowych rurek) foremek do ich stworzenia. Zawsze kiedy widziałam je na sklepowej półce ..brałam je do ręki ale zawsze odraczałam termin kupna..w zasadzie nie wiem czemu..wyszło na to że gdy miałam już ochotę ich użyć nie miałam ich w posiadaniu. Ale dzięki mojej sąsiadce Monice, która użyczyła mi owego sprzętu wypiek doszedł do skutku...za co jej serdecznie dziękuję...ale nie tylko za to..za orzeszki które przy okazji dostałam do degustacji no i w sumie za przepis na pierożki , których podstawą jest właśnie ciasto serowe.

SKŁADNIKI NA CIASTO:

  • 250g masła lub margaryny
  • 250g sera
  • 250g mąki
  • szczypta soli
  1. Z mąki, miękkiego tłuszczu, soli i przeciśniętego przez praskę sera zagnieść ciasto.
  2. Gdy będzie już gładkie zawinąć je w folię spożywczą i schłodzić w lodówce.
  3. Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość 4-5mm i wycinać pasy o szerokości około 2.5cm.
  4. Pasy ciasta owijać wokół stalowych rurek tak by brzegi ciasta w połowie zachodziły na siebie.
  5. Obwinięte ciastem rurki ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec w nagrzanym do temperatury 220'C piekarniku przez 20-25 minut aż zrobią się złociste.

SKŁADNIKI NA KREM:

  • 1 szklanka śmietany 30%
  • 1 szklanka malin (u mnie mrożone)
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 opakowanie śmietan-fixu
  1. Śmietanę z cukrem i śmietan-fiksem ubić na sztywno, dodać rozkruszone maliny.
  2. Masę przełożyć do szprycy z dużym otworem i napełniać ostudzone serowe rurki.
  3. Przed podaniem oprószyć je cukrem pudrem ..lub zrobić czekoladowe zygzaki 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...