Członkowie Bloga

czwartek, 1 listopada 2012

Ciasto cynamonowe z jabłkami

Od jakiegoś czasu chodził mi pomysł, żeby zrobić coś cynamonowego..ja uwielbiam zapach pieczonej szarlotki czy babki cynamonowej..Od razu w domu jakby przytulniej się robi. I dziś postanowiłam zrobić coś niewielkiego..ponieważ w trakcie tworzenia był już torcik czekoladowo -orzechowy, więc żeby nie było tego wszystkiego za dużo, zrobiłam w ostatnio zakupionej sylikonowej foremce cynamonowe cisto z kawałkami jabłek.
Żeby było śmieszniej robiłam je dziś dwa razy..ponieważ za pierwszym razem z rozpędu do ciasta dodałam całe jaja zamiast osobno żółtka i pianę z białek..Dłuższy czas zastanawiałam się dlaczego ciasto jest takie jakieś rzadziutkie, aż po godzinie mnie olśniło..mimo wszystko udało się i nie było zakalca..jednak jego wysokość zostawiała wiele do życzenia. Drugie podejście było już ok. Cynamonowe słodkie ciasto wspaniale współgra z kawałkami winnych jabłek..a do tego rozsiewa aromat cynamonu przez długi czas.Polecam każdemu kto lubi aromatyczne wypieki

SKŁADNIKI...(jeżeli robicie w normalnej brytfannie musicie zrobić podwójną porcję)

  • 1/2 kostki margaryny
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 łyżki mleka
  • 3 jaja
  • 1 i 1/3 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżka cynamonu
  • 2 średnie jabłka
  • cukier puder do osypania
W rondelku rozpuścić margarynę. Dodać cukier , mleko oraz cynamon i dokładnie wymieszać do połączenia składników. Mieszaninę wystudzić.
Do ostudzonej masy dodać  rozmącone żółtka jaj, wymieszać. Kolejnie dodać przesianą mąkę z proszkiem i całość ponownie dokładnie wymieszać na gładką masę. Białka jajek ubić na sztywno ze szczyptą soli. Następnie przełożyć je do masy i delikatnie ze sobą połączyć.
Ciasto przelewamy do formy sylikonowej...lub jeżeli korzystamy z normalnej brytfanny musimy ja wpierw posmarować tłuszczem i obsypać bułka tartą.
Obrane i pokrojone w ósemki jabłka wciskamy delikatnie w ciasto (możemy je dodatkowo obtoczyć w cynamonie) .Tak przygotowane ciasto piec w temp 170'C przez 25-30 minut ( do suchego patyczka). 
Po upieczeniu wyjąć z formy i ostudzić na kratce.
 Chłodne ciasto posypać cukrem pudrem.

8 komentarzy:

  1. jabłko + cynamon to niezawodne połączenie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się z tym zgadzam..dlatego nie wyobrażam sobie pysznej szarlotki bez dodatku cynamonu.

      Usuń
  2. Oj tak, zapach cynamonu wydowbywający się z piekarnika jest niezastąpiony, niesamowicie kreuje domową atmosferę :) A takie pyszne ciasto i gorąca kawa to idealny jesienny poprawiacz humoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go nie mogę jeść więc smakiem humoru mi nie poprawia...za to fakt że każdy kto go spróbował i pochwalił jest dla mnie takim bonusem do lepszego samopoczucia..Bo nic tak nie cieszy jak uznanie dla twojej twórczości :)
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie :P

      Usuń
  3. Jabłka i cynamon to połączenie idealne. Ciacho pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ogólnie przepadam za cynamonem i przyprawami korzennymi..więc moje łakomstwo z którym muszę niestety walczyć wyzwalają wszelkiego rodzaju pierniki, pierniczki , szarlotki (koniecznie z cynamonem)..Nawet babkę którą najbardziej lubię jest babka cynamonowa.

      Usuń
  4. pyszne ciacho!:) mam taką samą foremkę, ale jeszcze nie miałam okazji jej wykorzystac:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem ci szczerze że ja już od dawna planowałam kupić sobie jakieś sylikonowe formy..ale zawsze obawiałam się że są zbyt wiotkie i cisto się z nich wyleje...ale byłam w błędzie..nie dość że się nie wylewa to jeszcze super się go używa..będę polowała na jakieś inne sylikonowe formy
    A jeżeli chodzi o tą konkretną formę to jest ona w sam raz na pieczenie ciasta dla moich chłopaków...bo w zwykłych formach które posiadam jest tego placka o wiele za dużo jak na dwóch samców :)..

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...