Członkowie Bloga

wtorek, 5 marca 2013

Kruche ciasteczka cytrynowe z marmoladą

Wykończyły mi się już kruche ciasteczka w pudełeczku dlatego postanowiłam powtórzyć wypiek wyciskanych słodkości tym razem dodając do nich cytrusowy aromat..Byłam ciekawa jakie wyjdą, ponieważ te pierwsze wyszły kruchutkie i bardzo smaczne, aczkolwiek brakowało mi w nich zapachu wanilii lub innego wyraźnego aromatu.
Do tej partii dodałam otarta skórkę z cytryny i omyłkowo dodałam trochę za dużo sody przez co ciasteczka nie wyszły już takie jak za pierwszym razem. Te wyrosły i nie były takie kruchuteńkie (nie rozsypywały się w ustach), ale też były bardzo smaczne. Dla kontrastu dodałam kleksika z marmolady..ale można to pominąć.

SKŁADNIKI:

  • 200g margaryny
  • 200g majonezu
  • 4 jajka
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 szklanka cukru
  • 1 i 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 4 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • otarta skórka z cytryny
  • marmolada 
  • cukier puder do posypania
Marmoladę wyciskałam na środek ciastka szpryca cukierniczą
  1. Margarynę utrzeć na puch z cukrem i szczyptą soli, dodać majonez i dalej ucierać.
  2. Następnie dodać po jednym jajku i dalej ucierać (nie przejmujcie się jak masa się wam zważy..to nie jest problem)
  3. Mąki przesiać, dodać sodę oraz otartą skórkę z cytryny i dokładnie wymieszać ze sobą.
  4. Dodawać sypkie do masy i dokładnie ze sobą połączyć aż będzie gładka.
  5. Piekarnik rozgrzać do temperatury 175'C
  6. Masę przełożyć do szprycy lub rękawa cukierniczego (można tez użyć specjalnego pistoletu do wyciskanych ciasteczek) i wyciskać dowolne kształty na blachę wyłożoną papierem do pieczenia..Ja wyciskałam okrągłe ciasteczka ponieważ łatwiej było mi na nich położyć kleksik z marmolady
  7. Ciasteczka włożyć do piekarnika i piec przez 15-20 minut.
  8. Upieczone na złoto ciasteczka wyjmujemy i studzimy na kratce
  9. Całkiem chłodne oprószamy cukrem pudrem 

Kiedy wyciskamy ciastka na papier do pieczenia pamiętajmy aby zostawić między nimi większy odstęp, ponieważ dość sporo urosną

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...