Członkowie Bloga

wtorek, 31 lipca 2012

Cukinia faszerowana mięsem mielonym

Jakiś czas temu od bratowej  dostałam całe naręcze cukinii .Zazwyczaj robiłam je jako kotleciki obtaczane w mące jajku i bułce tartej ale ileż można jeść ja pod taka postacią.Ja czasem robiłam sobie ją doprawioną tylko pieprzem i pieczona albo w piekarniku albo na grillu.
Zostały mi jeszcze 2 średnie sztuki więc postanowiłam jedną nafaszerować mielonym mięsem.
Wyszła nawet dobra :P. Nawet mój starszy syn zajadał chociaż jest największym niejadkiem nowości wszelkich.
Przepis to taka moja inwencja twórcza..chociaż wszystkie znalezione na internecie są do niego podobne. Ja po prostu wykorzystałam zasoby domowej lodówki :P


SKŁADNIKI

  • 1 średnia cukinia
  • ok 400g mięsa mielonego
  • 1 średnia cebula
  • 1 papryka czerwona 
  • 1 papryka zielona
  • ząbek czosnku
  • bazylia suszona..szczypta (jak ktoś ma świeżą to może jej dodać)
  • oregano suszone..szczypta
  • 1 łyżka przecieru pomidorowego
  • 1/3 szklanki wody
  • ok 1/2 opakowania sosu pomidorowo-paprykowego Amino-nie trzeba dodawać ale ja chciałam wykorzystać resztki z otwartego pakietu :)
  • 200g sera żółtego do stopienia
  • sól pieprz do smaku
  • łyżka oleju do smażenia
Cukinię przekroić wzdłuż, wykroić łyżką gniazda nasienne i delikatnie posolić i odstawić w celu zmiękczenia miąższu..skraca to czas pieczenia.
 Cebulę i paprykę pokroić w kosteczkę i wsypać na rozgrzany olej. Smażyć przez kilka minut aż warzywa zmiękną.
  Dodać mięso mielone , zioła (bazylię i oregano) , czosnek oraz doprawić pieprzem. Wszystko razem poddusić na wolnym ogniu. 
 Na koniec dodać sos paprykowo-pomidorowy rozrobiony w 1/3 szklanki wody i z dodatkiem przecieru pomidorowego Wszystko jeszcze poddusić aż sosik się zagęści. W razie potrzeby dodać sól.

Przygotowany farsz wkładać do cukiniowych łódeczek  wierzch posypać startym serem żółtym.Całość piec w piekarniku w 180'C przez ok 20minut. 




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...